Pasaport nereden alınır

1-Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?

Alo 199 Çağrı Merkezinden veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü https://randevu.nvi.gov.tr web adresi üzerinden alınır.

 

2-Pasaport Başvurusu Nereye Yapılır?

Standart kullandığımız Pasaportlar randevulu veya randevusuz olarak yurt içinde İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine Yapılır.

Hususi ve hizmet damgalı pasaportlar için ise İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerine yapılır. Hususi ve hizmet damgalı pasaport sahibi yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.

 

3-Umuma Mahsus Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? 

  • T.C. kimliği, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi,
  • Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf-fotografçınıza belirtiniz-,
  • Anne/Baba/Yasal vasilerin olamadığı durumlarda engelli veya ergin olmayan kişiler için Muvafakatname-Noterden temin edilecektir-,
  • Eğitim hayatına aktif devam eden Öğrencilerin harçsız pasaport başvurusunda “Öğrenci Belgesi” istenecektir. -Başvuru esnasında sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir.-
  • Başvuru öncesinde pasaport defter ve harç bedelinin ödenmelidir. -Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvuru esnasında ayrıca makbuz/dekont talep edilmeyecektir.-
  • Varsa eski pasaportlar -Daha önceden alınmış ve iptal edilmemiş pasaportların başvuruda getirilmesi gerekmektedir.-